czwartek, 3 lipca 2014

Stacze mostowi



kiedy wokół szarzeje trawa rosę zbiera
ciepłe palce jutrzenka na powieki kładzie
mgła podnosi się z rzeki i zakłębi nieraz
zjawiają się na moście całodzienni stacze

beznamiętnie poddani wewnętrznym organom
które burczą trawiennie żółć zbierając z resztek
szperają po kieszeniach za grosiwem marnym
wpijając wzrok w wystawy nie otwarte jeszcze

w obrzękniętych twarzach martwa gloria victis
kusząca bezczynnością pokolenia nowe
przerywa czasem ciszę jak otoczak śliski
słowem rzadko rzuconym rozpryskując nudę

kiedy wieczór nadchodzi wielobarwną łuną
a w zgęstniałym powietrzu czas nabiera znaczeń
powoli się rozchodzą i do domów suną
całodziennym lenistwem utrudzeni stacze

2014 

/z cyklu Ballady Dziadowskie/

5 komentarzy:

  1. napisze tu ten skromny komplement dla Ciebie i chcę się
    wysilić i udowodnić że ważna mi bardzo twoja mądrość
    niech widzą co warte i naprawdę ważne w życiu mimo przeciwności
    i nie z obowiązku spełniać powinność ale z jakiej miłości do czegoś
    bo powiedział mi pewien mędrzec że nienawiści nie ma
    jest tylko strach i tchórzostwo ludzkie.

    zaglądałem
    do tych twoich zabawnie i przekornie nazwanych „chabaziów”
    ale wychodziłem mniej wesoły choć przecież bawiłem zawsze
    czytając Twoje wiersze. to muzyka dla uszu i balsam dla serca
    jednak patrząc twoimi okulary widzi się dalej i wiele szczegółów.
    o wiele wyraźniej. i nie chodzi o zapachy subtelniejsze
    widoki barwniejsze i dźwięki słodsze i delikatniejszy dotyk.
    ale każesz mi jakąś twardą i nieco szorstką prośbą
    modlić się twoimi wierszami za czymś o czym oboje wiemy
    żebym był uważny a przede wszystkim nie zaniedbywał
    bliźniego i stawał się z dnia na dzień lepszym człowiekiem


    wiem że już powinienem na tym zakończyć a jestem ci to winien.
    bo wśród pismaków pajacocelebrtopoecinsłitfoćmegalomanów
    jakże jesteś inna i znów mi się przykazanie przypomina
    jeśli chcesz być lepszy-- bądź lepszy dla ludzi lecz się nie wynoś
    bo życie to nie zawody piękności a jesteś facetem to nie przystoi.
    mądrym pełnym naturalnego wdzięku prawdziwym kobietom
    jak najbardziej uchodzi. tylko dzięki Wam odchodzą z głowy
    myśli żeby ten świat wreszcie wysadzić w diabły.


    PS powinienem odnieść się do wierszy autorów których lubię
    a w wierszach zakochałem się i wymienić ich ale tego nie zrobię
    ci o których myślę znają swoją wartość ale o Jutrzence
    niestety musiałem, pewnie mi wybaczy. i jeszcze jedno dodam
    popatrzcie na zdjęcie autorki i nawet z tego się uczcie
    wybaczyć proszę zarozumialcowi że wytłumaczę mniej
    rozgarniętym – to jest mądra powściągliwość wie o swojej
    wartości ale o tym nie wrzeszczy.

    zocha_n ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawstydzasz mnie swoim pięknym komentarzem i sprawiasz, że będę się starała być lepsza i uważniejsza.
      W pamięć mi zapadł ten oto fragment:
      "nienawiści nie ma
      jest tylko strach i tchórzostwo ludzkie", który jest najprawdziwszą prawdą.
      Dziękuję Ci i pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. :) wszystkich następnych aż do końca

      Usuń